Friday, July 11, 2008

Halaman Utama


Assalamualaikum pembaca...Di sini,saya ingin memperkenalkan diri saya dan juga memberitahu kepada pembaca apakah isi blog ini.Sebelum saya memberitahu lebih lanjut,saya ingin memperkenalkan diri saya.Nama saya ialah Lutfil Hadi Bin Mohammad Razif.Saya berusia 15 tahun.Saya menuntut di Sekolah Menengah Fuchun.Saya gemar melungsuri internet dan juga bermain bola sepak.Cita-cita saya adalah hendak menjadi pemberita,wartawan,jurugambar ataupun dj.Ok...itu sahaja.Sekarang,saya akan menerangkan isi blog ini.Blog ini adalah blog tentang permainan tradisional.Seperti mana yang kita ketahui,permainan tradisional sudah jarang dimain oleh masyarakat kita terutama remaja.Ini kerana,dunia semakin moden dan para remaja lebih minat dengan alat permainan moden seperti Playstation.Permainan tradisional seperti,Gasing,Congkak dan juga Batu Seremban sudah tidak diendahkan.Jadi,tujuan saya adalah untuk menarik balik minat masyarakat terutama remaja dalam permainan tradisional.Blog ini akan menerangkan tentang beberapa permainan tradisional dan juga mengajar kita bagaimana hendak bermain permainan itu.Saya ada memasukkan lagu di dalam blog ini.Kebanyakan lagu yg saya masukkan adalah lagu tradisional tetapi terdapat juga lagu zaman sekarang.Ini kerana,ia boleh menarik minat remaja yg sudah tidak mempedulikan permainan tradisional.Jadi,tujuan saya bukan sahaja untuk memasuki pertandingan blogging tetapi juga ingin menarik minat kalangan masyarakat kita untuk tidak menyisihkan permainan tradisonal kita.Saya harap pembaca semua dapat menimba ilmu dan juga berminat dengan permainan tradisional.Saya hendak mengetahui adakah pembaca blog saya suka dengan permainan tradisional.Jadi,saya meletakkan soaln di tepi blog saya dan dari situ,saya dapat mengetahui adakah permainan tradisional masih wujud atau sudah pupus.Ini sahaja dari saya.Salam hormat dari saya,Lutfil Hadi.

0 comments: